Bu sorulara yanıt arayarak diğer okullara fiziksel ve niteliksel bakımdan model olmayı hedefleyen Model Okul Projesi; toplumsal gelişimin, öğrencinin ihtiyaçlarını karşılayan bütüncül bir eğitim ortamıyla mümkün olduğu inancından yola çıkıyor. Öğrencilerinin hem kendilerini keşfetmelerini hem de beraber yaşamayı öğrenmelerini sağlayabilecek, demokratik ve kapsayıcı bir okul iklimi sağlıyor. Bu sayede çocuğun mutlu bir birey olarak gelişip büyümesini mümkün kılıyor.
Vehbi Koç Vakfı Model Okul Projesi, 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesini destekleyen öğrenme ortamlarının yeniden tasarlanıp inşa edilmesiyle ilköğretimin ikinci kademesi (5-8.sınıf) için bir “ortaokul modeli” sunuyor.
Öğrencilerin; öğrenme isteğine sahip ve meraklı olmalarını, kendi yeteneklerini keşfetmelerini ve geliştirmelerini, istek ve düşüncelerini ifade edebilmelerini, kendilerine ve başkalarına saygılı ve sevgi dolu olmalarını, dayanışma içinde olmayı ve birlikte çalışmayı başarmalarını, barış içinde birlikte yaşama bilinci taşımalarını, daha iyi bir dünya için sorumluluk almalarını, akademik olarak donanımlı olmalarını, eleştirel düşünme becerisi edinmelerini, teknolojiyi etkin kullanabilmelerini sağlamak için mevcut öğrenme ortamları neden dönüştürülmeli?
Aydınlatmadan sınıf yerleşim düzenine, beslenmeden bahçe kullanımına, eğitim yöntemlerinden velilerin ve mezunların okul ortamına katılımına kadar öğrenme ortamını kapsayan tüm konular çok yönlü olarak ele alınıyor. Doğası gereği tam ve bütün olan çocuğun hem kendini hem de dünyayı öğrenciye odaklanarak tasarlanan bir okul ortamında sorgulayıp keşfetmesi sağlanıyor.